DIETA I FUNCIONAMENT DEL METABOLISME

DIETA I FUNCIONAMENT DEL METABOLISME

El futbol és un esport de treball intermitent. Els esportistes generalment juguen a baixa intensitat durant més del 70% del partit, però la temperatura del cos i el seu pols demostren que es crema molta energia. En part, la gran demanda d’energia es deu al fet que els jugadors realitzen repetits esforços de gran intensitat. Un jugador professional d’alt rendiment s’efectua aproximadament 150-250 moviments breus però intensos durant la trobada.

Els carbohidrats, que són emmagatzemats en els músculs i al fetge com el glucogen, és probablement el substrat més important de producció d’energia, i la fatiga a la fi del partit pot ser degut a la disminució de glucogen en algunes fibres musculars individuals. Només cal que unes poques fibres no es puguin contraure perquè no es pugui córrer tan ràpid, i fins i tot, perquè es perdi aquesta habilitat. Els nivells dels àcids grassos lliures a la sang augmenten progressivament durant el partit, compensant així parcialment la progressiva disminució del glucogen muscular.

Carbohidrats en la dieta

Els carbohidrats són una important font de combustible per als exercicis, la qual ha de ser coberta en la dieta diària amb aliments rics en carbohidrats. El pla diari de menjars i begudes dels jugadors ha d’incloure suficients carbohidrats per carregar de combustible seu programa d’entrenament i optimitzar la recuperació del dipòsit de glucogen muscular entre les sessions d’exercicis. La quantitat de carbohidrats que un esportista necessita pot ser determinada segons la mida del jugador i l’exigència del seu programa d’entrenament.

Necessitats de proteïnes per a l’entrenament i augment de volum

Les proteïnes exerceixen una important funció en l’entrenament. Els aminoàcids provinents de les proteïnes construeixen blocs d’activitat per a la manufactura de nous teixits com els músculs, i per a la reparació dels teixits vells. Ells són també els blocs constructors d’hormones i enzims que regulen el metabolisme i altres funcions del cos. Les proteïnes són una petita font de combustible per al múscul que està sent exercitat.

Alta dosi de carbohidrats

Els jugadors que competeixen en forma intensiva poden consumir una alta dosi de carbohidrats per uns dies. Aquesta aportació adicional de glucogen al múscul per estabilitzar els nivells normals pot ser assolit en pocs dies si es consumeix una gran quantitat de carbohidrats, reduint al mateix temps la intensitat de l’entrenament a nivells moderats de curta durada. Normalment, es realitza un entrenament amb exercicis de moderats a intensos.

Ingesta de líquids abans de la competició

Els jugadors han de prendre suficients líquids amb els àpats el dia anterior de la competició per assegurar-se estar ben hidratats en el matí de la competició. Els jugadors no s’han d’abstenir de prendre aigua o líquids que contenen carbohidrats durant les hores properes a la competició.

S’han desenvolupat nombrosos aliments esportius per tal de suplir una fórmula específica de nutrients i energia en una forma que sigui fàcil de consumir.

Entrada relacionada

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *